Valoració molt positiva de la primera edició de la Terracotta Biennal, tot i les circumstàncies adverses

19.10.2020

Les noves mesures establertes per la Generalitat de Catalunya per tal controlar els brots de Covid-19 no han impedit que la primera edició de la Terracotta Biennal, malgrat l’adaptació i les circumstàncies difícils, se n’ha fet una valoració molt positiva. Les noves mesures per a la prevenció del coronavirus especificaven la suspensió de fires comercials i no es va poder celebrar l’espai expositor fira-mercat i exposició d’un total de 34 artesans ceramistes. Tot i això, l’organització considera que l’esdeveniment ha pogut salvar-se satisfactòriament i amb la màxima dignitat, ateses les circumstàncies.

Les diferents activitats culturals s’han pogut mantenir cenyint-se a les mesures establertes pel PROCICAT, amb la reducció de l'aforament al 50%. Com que la carpa que havia de servir per a l’espai expositor va quedar buida, les ponències i demostracions van traslladar-s’hi, per tal de poder acollir el màxim nombre de persones possibles. Cal destacar que es varen poder seguir en streaming a través del web de la Terracotta Biennal (www.terracottabiennal.cat).

«La bona oferta de programació vinculada a la ceràmica 3D ha donat els seus fruits i ha servit per teixir sinergies entre els professionals assistents», ha explicat Joan Raventós, vicepresident de l’Associació de Ceramistes i responsable de la programació 3D de la Biennal. «Malgrat les circumstàncies adverses, s’ha respirat molt bon ambient i en fem una valoració molt positiva», ha afegit. El públic assistent procedia, majoritàriament, de les Comarques Gironines i de Barcelona: i bona part pertanyia al sector professional: arquitectes, ceramistes i dissenyadors.

L’eix temàtic de la primera edició de la Terracotta Biennal ha girat al voltant de la ceràmica 3D: l’esdeveniment neix amb el ferm propòsit d’interconnectar el hub creatiu del sector ceràmic català. La presència de la impressió de ceràmica 3D i la seva aplicació industrial no és tan generalitzada com les tecnologies plàstiques o, fins i tot, metàl·liques, i el futur d’aquesta aplicació a la disciplina es preveu prometedor. L’objectiu de l’eix temàtic era mostrar les possibilitats i el valor que poden aportar les tecnologies de fabricació additiva (impressió 3D, entre d’altres) als productes dels artesans vinculats al sector de la ceràmica.