L'exposició 'Parant taula' en format catàleg

09.01.2020

El diumenge 12 de gener a les 12h del migdia es presentarà el sisè volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu, dedicat a l'exposició col·lectiva de vaixelles Parant taula, que actualment es troba instal·lada a la Sala d'Exposicions Temporals del Museu de la Bisbal. L'acte també inclourà la presentació dels últims números de la Revista del Baix Empordà i Empordà Gastronòmic, que inclou el dossier “Cuina i terrissa”. Tot seguit s'oferirà un tast als assistents que estarà maridat amb vins de la DO Empordà del celler Mas Geli de Pals.

Catàleg “Parant Taula 2019”

Des de la primera edició del 2014, l'exposició col·lectiva de vaixelles “Ceràmica de la Bisbal” ha anat creixent al llarg del temps. Originalment aquesta iniciativa de difusió de la ceràmica local va ser possible gràcies a la col·laboració entre l'Àrea de Promoció i Desenvolupament Local de l'Ajuntament de la Bisbal i l'Associació de Ceramistes de la Bisbal. Des d'aleshores s'han implicat més actors com el Terracotta Museu (que des del 2018 acull la mostra en les seves instal·lacions) i el col·lectiu “Cuina de l'Empordanet”, que el 2019 es va sumar per tal d'esdevenir un autèntic espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia.

Una segona novetat del “Parant Taula 2019” és l'edició per primer cop d'un catàleg que recull les 20 vaixelles dels 20 tallers de ceràmica que han participat, i les 20 propostes culinàries dels 20 cuiners integrants de l'associació local de restauradors. El catàleg, que és el sisè volum de la col·lecció “Catàlegs del Terracotta Museu”, passa a ser el testimoni d'aquesta proposta sense precedents, on continent i contingut plegats formant un tot indestriable tot cercant l'excel·lència.

Empordà Gastronòmic núm. 13

Arran de l'exposició col·lectiva de vaixelles, aquest últim número de la revista Empordà Gastronòmic centra el seu interès en la relació entre ceràmica i terrissa. D'aquesta manera la publicació fa un recorregut històric per la relació entre aquestes dues tradicions i per la importància de les cassoles i les olles en la cuina de casa nostra, amb textos, entre d'altres, de Jaume Fàbrega, Xavier Rocas i Martí Sabrià.

Revista del Baix Empordà núm. 67

Un número dedicat a la lluita que, des de finals de la dècada de 1970, entitats, organitzacions i plataformes no només de caràcter ecologista han desenvolupat en defensa del territori i el medi natural empordanès. Des de l'anomenada “primera manifestació ecologista” que va tenir lloc el 7 d'agost de 1976 a Torroella de Montgrí en defensa del riu Ter fins a la creació de la plataforma SOS Costa Brava el 4 d'agost de 2018, passant per la moratòria d'un any de noves construccions a la costa aprovada per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Girona, la publicació analitza diferents aspectes de la pressió urbanística i turística sobre l'Alt i el Baix Empordà. Des de la història del referèndum que va salvar la platja de Castell de Palamós fins a la candidatura que busca proclamar la Costa Brava Reserva de la Biosfera de la UNESCO, des dels llargs litigis dels aiguamolls de Pals o Solius fins a la preocupant regressió que estan patint moltes espècies animals i vegetals de casa nostra, “La Costa Brava en perill?” posa de manifest la fragilitat del territori i la necessitat d'estimar-lo i preservar-lo entre tots.