La Bisbal acull el primer workshop del programa europeu COOP’ART

21.01.2019

Els dies 24 i 25 de gener la Bisbal d'Empordà acollirà un dels seminaris de treball del projecte transfronterer COOP'ART que té com a objectiu fomentar una estratègia compartida d'innovació i desenvolupament sostenible de l'artesania. Aquest projecte es realitza amb la cooperació entre l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà, el Terracotta Museu, i dotze socis més, en total set socis francesos i set socis catalans. Per donar inici al projecte els socis es varen reunir entre el 19 i el 21 de març a la Chambre régionale des métiers et de l'artisanat Occitanie, a Martres Tolosan, s'hi va celebrar una sessió de treball i un comitè directiu del projecte.

La sessió del dijous 24 tindrà lloc a l'Arxiu Comarcal del Baix Empordà. En aquesta jornada, a més dels socis, s'hi ha convidat a participar a l'Associació de Ceramistes de la Bisbal i als artesans del territori. Durant el matí es portarà a terme la presentació de l'estudi de mercat dut a terme per ‘DCB - Turisme i Desenvolupament’, sobre la temàtica dels oficis artístics com a vector d'atractiu turístic d'un territori. Serà el moment també de presentar els estudis específics realitzats per l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà (Estudi de models de fires de ceràmica) i el Consell Comarcal de la Selva (Estudi diagnòstic sobre la situació de l'artesania artística al Ter-Brugent i el rol de la Burés). Per la tarda, s'organitzaran grups per reflexionar sobre una estratègia comú de valorització de l'artesanat artístic en relació a la clientela turística.

El matí del divendres 25 se celebrarà el segon comitè directiu del projecte en el Terracotta Museu, una reunió a porta tancada on el socis realitzaran una sessió de control de l'estat del projecte i les previsions de futur. Al mateix temps s'han organitzat trobades entre els socis del projecte i els artesans locals. Finalment s'oferirà una visita guiada al Terracotta Museu.

Els socis del projecte Coop'Art són: Chambre régionale des métiers et de l'artisanat Occitanie (cap de files), les associacions des Chambres de métiers des Pyrennes, de l'Ariege, de la Haute Garonne, de Hautes Pyrennes, de Pyrenees Orientales, l'Ajuntament de Martres-Tolosane, el Terracotta Museu, l’Ajuntament de la Bisbal d'Empordà, l'associació lleidatana Obrador Xisqueta, l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de la Selva, i la consultora Activa Prospect.

Aquest projecte compta amb l'ajut econòmic del programa europeu de cooperació territorial POCTEFA (programa INTERREG V-A Espanya-França-Andorra). Un programa creat per a fomentar el desenvolupament sostenible del territori transfronterer entre els tres països, i en el qual es cofinancen econòmicament projectes de cooperació transfronterera dissenyats i gestionats per actors d'ambdós costats dels Pirineus.