Segon volum dels 'Catàlegs del Terracotta Museu' amb Madola

04.09.2018

El dissabte 22 de setembre a les 18:30h es presentarà el segon volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu. La publicació és el compendi i el testimoni del procés creatiu de l'exposició Madola. Vestigis, una mostra dedicada a una de les ceramistes més importants i influents del país, Madola (Maria Àngels Domingo Laplana, Barcelona, 1944).  Al igual que en el primer volum, dedicat a l'exposició Javier Garcés. Escultures ceràmiques, en aquesta nova edició trobem un catàleg complementat amb un reportatge fotogràfic amb el disseny, el muntatge i la instal·lació final de l'exposició. La presentació anirà a càrrec de l'autor, l'historiador de l'art i gran coneixedor de l'obra de Madola, Joan Miquel Llodrà Nogueras, i de la pròpia artista. Tot seguit oferiran una visita comentada a l'exposició.

Cada volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu acompanya i complementa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals, però al mateix temps descobreix alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els Catàlegs del Terracotta Museu estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció, conformant un Llibre d'Exposicions que ve a ser un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu. El primer Llibre d'Exposicions es podrà adquirir a l'entrada del museu amb els dos primers volums de la col·lecció: Javier Garcés. Escultures Ceràmiques i Madola. Vestigis, a un preu de 25€ (dins del preu s'inclouen els dos propers volums de la col·lecció).

L'exposició es pot veure fins al 18 de novembre. S'hi pot contemplar una selecció de quinze peces escultòriques de recent creació, que es troben reflectides en el catàleg. En paraules de Joan Miquel Llodrà són “cossos monolítics, totèmics, en forma d'altars, de vasos litúrgics, d'esteles, de piques, de ruïnes arquitectòniques, evocacions –vestigis– d'uns altres mons...”. També hi trobem dibuixos i apunts en forma de llibretes que fan referència a l'interès de l'artista per la poesia i per la situació política actual.