Inaugurem l'exposició 'CrashRaku' amb un espectacle de foc, ceràmica i música

10.09.2018

El ceramista català Sergi Pahissa i la ceramista polonesa Emilia Musial exposaran una selecció de peces realitzades a través de CrashRaku a l’Espai “La Peixera” del Terracotta Museu. La mostra s'inaugurarà el dissabte 22 de setembre a les 19:30h, i es complementarà amb la realització de la performance titulada "Somnis del foc", un espectacle que combinarà el foc, la ceràmica i la música en directe.

CrashRaku és una metodologia de treball sorgida de l’experimentació conjunta d’aquests dos ceramistes, un projecte ceràmic que va obtenir el premi a la millor unitat artística del 2017 en el Terrània, el Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc.

Emilia Musial i Sergi Pahissa han dissenyat una metodologia que es basa en la creació a partir de la deconstrucció de la peça. Desprès d’aixecar la peça en el torn, es cou a 1.000 °C en un forn experimental de fantasia com el que instal·laran en el claustre d’entrada al museu el dia de la inauguració. Tot seguit s’esmicola i els fragments es decoren per separat utilitzant diferents tècniques de la família del rakú (naked, sagar, cua de cavall...). Finalment es torna a recompondre la peça a partir de la tècnica del kintsugi (tècnica de restauració japonesa que utilitza pols d’or, plata o platí).

La peça doncs, és el resultat de tot un procés de creació on l’atzar hi juga un paper fonamental, tant a l’hora de trencar la peça com a l’hora de reconstruir-la, donat que les decoracions són aleatòries i es desconeix quin serà el seu aspecte fins al final del procés.

Els forns de fantasia d’en Sergi i l’Emilia solen ser estructures experimentals realitzades amb peces de deixalleria i que tenen la vida efímera d’una sola cuita. Aquests forns es lliguen a una performance com les que varen realitzar en el Festival d’Aberystwyth de Gal·les, o en la passada edició de la Fira Terrània. Per la inauguració de l’exposició realitzaran una acció titulada "Somnis del foc".

Somnis del foc és una performance que explica històries universals a través del foc, la música, l'escena i la ceràmica. Un espectacle piro teatral on és barregen els elements per transportar els espectadors a un petit món de conte. La llum d'un forn de fantasia guiarà als personatges per tal de que es trobin amb les seves il·lusions perdudes. Intervenen: Emilia Musial, Sergi Pahissa, Quim Bertran i Carles Avilés.

L'exposició estarà oberta al públic del 22 de setembre al 25 de novembre.