'FangTEA’t. Autisme i fang', la nova temporal de 'La Peixera'

28.06.2018

Des de principis d'aquest 2018 els usuaris del taller de ceràmica de la Fundació Autisme Mas Casadevall han estat treballant una nova experiència sobre l'idea de donar-nos forma en ceràmica. Aquesta projecte, FangTEA’t arriba a la seva culminació amb l'exposició que es podrà veure a l'Espai “La Peixera” del Terracotta Museu del 7 de juliol al 16 de setembre de 2018.

En paraules del crític d'art, editor de bonart i col·laborador de la fundació, Ricard Planas “aquesta exposició visibilitza trenta-vuit creadors que sorgeixen de la cantera de la Fundació Mas Casadevall, una entitat de referència que tracta els Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) i on l'Art hi té un espai bàsic de transformació humana”, una mostra que “ha estat concebuda gràcies a tot un conjunt de directius/ves, educadors/es i artistes entregats que han cregut en l’Art com a catalitzador d’aquest potencial humà i creatiu que ara es fa gros i il·lusiona. Una empenta impossible sense el guionatge/cocreació d'Ernest Corbillo, el ceramista Joan Raventós i el suport estratègic i entusiasta de Pep Mendoza i Fina Burset; un conjunt de persones que ens demostren que no hi ha límits i que la cooperació en Art té efectes multiplicadors”.

L'exposició s'emmarca dins del 30è aniversari de la Fundació Autisme Mas Casadevall (1988 - 2018), una iniciativa privada sorgida per tenir cura de les persones afectades de Trastorns de l'Espectre Autista (TEA), millorant en tot moment la seva autonomia i independència. La fundació pren el nom de Mas Casadevall per l’espai que ocupa la seva seu des del 1988, una antiga masia del segle XVIII, situada al municipi de Serinyà (Pla de l'Estany). El taller de ceràmica és un dels més antics del centre, té el seu origen en desenvolupar la creativitat dels seus residents.

La exposición se ubicará en el Espacio "La Pecera" del museo, y la inauguración será el sábado 7 de julio a las 19:30h. La Pecera es un espacio comisariado por la Asociació de Ceramistes de la Bisbal. El acto coincidirá con el "II Mercat de Nit" de la Unió de Comerciants de la Bisbal, que inaugura la temporada de verano y marca el inicio del programa de actividades estivales del Terracotta Museu.