Setmana Santa d'activitats al Terracotta Museu

22.03.2018

En la seva tasca de difusió de la tradició ceràmica local el Terracotta Museu es sumarà un cop més a la Fira Artesana (30 i 31 de març). Enguany el museu ha programat dues visites guiades que tindran lloc el dissabte 31 de març. També cal destacar que el museu ha programat una tercera visita pel dilluns de Pasqua (2 d'abril). A més, durant els horaris d'obertura del museu les familíes podran jugar a 'El manual del petit ceramista'.

El dissabte 31 de març a les 12h hi haurà una visita guiada gratuïta que esdevindrà la millor forma d'acomiadar-nos de l'exposició temporal De Vilà Clara a Vilà-Clara. Família de ceramistes. L'activitat començarà a pocs metres del museu, a Vilà Clara Ceramistes, on es realitzarà una visita a l'espai de la botiga i del taller familiar. Tot seguit es realitzarà la visita a l'exposició temporal, una mostra dedicada a Josep Vilà Clara i Josep Vilà-Clara Garriga, pare i fill. Dos figures transcendents en la història moderna de la ceràmica de la ciutat i, per extensió, de tot Catalunya. Dos treballadors de la ceràmica que, moguts per una vocació extraordinària, incansable al llarg dels seus anys d'ofici, han mostrat sempre un elevat sentit d'exigència i de reivindicació per la professió que ha ajudat a fer créixer i dignificar l'actual ceràmica de la Bisbal.

Tot per un ral és una visita teatralitzada a l'exposició permanent del museu. L'acció comença quant el Terrracotta Museu queda inexplicablement sense guia, per sort la situació la salvaran dos personatges ben singulars, dos treballadors que porten molts anys en el museu i coneixen tota la seva història: en Fonsu (obsessionat amb una gerra de la Unión Obrera d'Alfareros) i la Remei (obsessionada amb la neteja de la ceràmica). Junts ajudaran al públic a descobrir la història que amaga el Museu. Hi hauran dues oportunitats per gaudir d'aquesta visita, el dissabte 31 de març a les 17h i el dilluns 2 d'abril a les 12h.

Les famílies que visitin el museu durant tota la Setmana Santa també podran realitzar la visita familiar autoguiada El manual del petit ceramista. Es tracta d'una activitat complementaria a la visita on nens i nenes es poden convertir en aprenents de ceramista. Amb l'entrada del museu us donarem 'El manual del petit ceramista', que us explicarà tot el que cal saber per convertir-vos en els millors aprenents de ceramista. Durant la visita el manual us proposarà un conjunt de proves i enigmes que haureu de resoldre, al final de la visita els aprenents tindran premi!

Per Setmana Santa ampliem horaris:
Divendres 30 de març, dissabte 31 de març i diumenge 1 d'abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
Dilluns 2 d'abril: de 10 a 14h

Més informació a:
Visita guiada al taller i a l'exposició "De Vilà Clara a Vilà-Clara. Família de ceramistes"
Visita teatralitzada "Tot per un ral"
Visita familiar autoguiada "El manual del petit ceramista"