S'ha presentat la nova publicació sobre Vilà Clara Ceramistes

26.02.2018

Al voltant de 125 persones varen assistir a la presentació de la nova publicació del Terracotta Museu el passat 25 de febrer. Estava programat que l'acte comences amb una visita comentada a l'exposició a càrrec dels germans Vilà-Clara Garriga, i finalitzes amb la presentació del catàleg. La gran afluència de públic, que ha superat les expectatives de l'organització, ha obligat a invertir l'ordre per tal de facilitar la visita.

Així doncs, l'acte va començar amb la presentació de la publicació, un catàleg i a la vegada un llibre que explica i homenatge el recorregut de l'obrador bisbalenc Vilà-Clara Ceramistes. Aquesta presentació fou a càrrec del reconegut ceramòleg Emili Sempere, que durant l'acte va destacar la importància i la gran varietat de registres de l'obra dels Vilà-Clara. També va lloar la tasca que s'està duent en el museu.

Seguidament Xavier Rocas, conservador del museu i autor del catàleg va fer un repàs de la biografia dels dos personatges homenejats, dels quals va destacar la seva qualitat artística, i la seva voluntat de mestratge.

Van intervenir Joan i Josep Vilà-Clara, que van agrair a l'ajuntament i al museu tota l'atenció prestada i les hores invertides en la realització, tant de l'exposició, com del catàleg.

Lluís Sais i Puigdemont, alcalde de la Bisbal d'Empordà fou l'encarregat de tancat la presentació mostrant la seva satisfacció per l'assistència de públic. També a agraït especialment la participació de l'Emili Sempere, al qual ha definit com un bisbalenc adoptiu.

Finalment, va haver-hi la visita guiada a càrrec dels germans Joan i Josep Vilà-Clara que fou seguida per un ampli ventall de públic. Tots aquells que els han acompanyat en el recorregut varen tenir l'oportunitat de participat activament, amb una oportunitat única per conèixer una part de la història de la ceràmica catalana en boca dels seus protagonistes.