Participació del museu en el XX Congrés de la Asociación de Ceramología

16.11.2017

Un cop més el Terracotta Museu participarà activament en el Congrés de la Asociación de Ceramología, que enguany s celebrarà en el Museu de Ceràmica de l’Alcora, a la província de Castelló, entre el 8 i el 10 de desembre. Aquesta serà la vintena edició i es centrarà en “La conservació i la posada en valor dels espais històrics de producció ceràmica. La seva problemàtica i possibles solucions”. Amb l’elecció d’aquest tema l’associació vol donar suport a la iniciativa que pretén rehabilitar la Reial Fàbrica del Comte d'Aranda, a Alcora. Es donarà una atenció especial a l’evolució dels espais històrics de producció ceràmica durant els segles XVIII i XIX, així com a la ceràmica de l’Alcora i les seves influències.

La indústria ceràmica de la Bisbal hi serà present amb una ponència a càrrec de Xavier Rocas, conservador del museu. D’acord amb la temàtica del congrés, aquesta ponència portarà per títol “El Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal. Un museu en continua actualització” i explicarà la recent rehabilitació arquitectònica, així com la concreció i execució del seu nou projecte museogràfic. Unes accions que han permès consolidar definitivament el museu com un gran centre cultural de la Bisbal, basat en la preservació, conservació i difusió del patrimoni material i immaterial vinculat a la ceràmica.

Durant el congrés també es presentarà la publicació resultant de les actes del XIX Congrés de la Asociación de Ceramología, que va tenir lloc el 2016 a Quart. Com no podia ser d’una altra manera el tema central d’aquella edició fou la ceràmica negra “Obra negra i terrissa de cuina”, i el conservador del Terracotta també hi va participar amb una comunicació sobre la ceràmica negra de la Bisbal “L’obra negra de la Bisbal a través del seu protagonista: Lluís Cornellà Font i el procés d’elaboració de la terrissa fumada”. En la publicació de  les actes s’hi pot trobar aquesta comunicació en forma d’article.