El Terracotta Museu acull el Cicle de Terrisseria a les seves instal•lacions

27.09.2017

Des del curs passat (2016-2017) el departament d’Ensenyament, en col·laboració amb l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà i l’Associació de Ceramistes de la Bisbal, organitzen a l’Institut de la població un Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria (tècnic d’arts plàstiques i disseny en terrisseria).

La durada d’aquest Cicle és de 1.600 hores repartides en dos cursos; de les quals 1.485 hores al centre educatiu (INS La Bisbal), en empreses ceramistes associades a l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i, enguany, també al Terracotta Museu que passarà a ser un dels espais claus de la formació dels futurs ceramistes bisbalencs. La resta d’hores es realitzen en un centre de treball en un període de pràctiques.

El trasllat d’aquest Cicle al Terracotta Museu ha suposat, d’una banda, habilitar dues sales fins avui dedicades a tallers de recepció i restauració de peces) i, de l’altra, adequar les seves instal·lacions als nous usos i necessitats. També s’ha adquirit l’utillatge necessari per a poder realitzar les pràctiques (forn, torns, tornetes, galetera, depuradora...).

Així doncs, el museu amb aquesta actuació passa a ser, a més d’un centre patrimonial, un espai de formació en el qual, els joves matriculats en aquesta promoció, coneixen i practiquen la tradició ceràmica de la Bisbal i hi traslladen les seves il·lusions de futur. Les coordinadores del curs, les mestres i ceramistes Anna Ballester i Ivet Bazaco valoren molt positivament l’increment que s’ha donat enguany en el nombre de matriculats respecte de l’any passat; les dues també han coincidit en fer una valoració molt positiva del primer curs, on els alumnes han pogut veure la realitat de l’ofici gràcies a les pràctiques que han realitzat en empreses col·laboradores del programa.

Un increment i una satisfacció general que no fa més que demostrar la vitalitat i actualitat de l’ofici de ceramista, un sector en projecció que permet albirar el futur amb optimisme.