S'instal·len les Meduses de la Mediterrània de l’Antònia Roig a l'àmbit Els Creadors

07.08.2017

El 4 de febrer de 2017, es va inaugurar l'exposició temporal "Rogenca, argila i foc", de l'artista i ceramista Antònia Roig Perera. L'exposició va assolir un gran èxit de públic i crítica, i es va prorrogar fins al 21 de maig del mateix any, amb més de 2.500 visitants.

Sens dubte la peça més destacada de la mostra fou la instal·lació Meduses de la Mediterrània, realitzada amb porcellana, porcellana acolorida i neriage. Una instal·lació composta de 3 meduses formades per més d'un miler de petites peces i un fons marí, d'unes 400 peces. Per realitzar la major part de les peces l'artista va utilitzar el seu propi cos a manera de motlle, les peces que componen les meduses són els negatius dels seus dits, i les peces del fons marí són els seus genolls i colzes. Els colors utilitzats són els colors de la Mediterrània, blancs, blaus, verds i vermells, tonalitats habituals del llenguatge artístic de l'Antònia Roig.

Ara, aquesta instal·lació ha trobat el seu espai definitiu dins del Terracotta Museu, on s'exposarà de forma permanent dins l'àmbit de la ceràmica artística i decorativa, l'espai Els Creadors. La instal·lació de l'Antònia Roig passa a formar part del fons del museu gràcies a la donació realitzada per l'artista, que es podrà contemplar just al costat d'obres d'altres artistes locals consagrats.

El projecte artístic de l'Antònia Roig és també el projecte vital de Rogenca, la marca de ceràmica pensada, creada, elaborada i comercialitzada per aquesta artista: una proposta alternativa que segueix una estètica pròpia fruit d'una manera particular de contemplar la vida i de transformar-la per mitjà de la creació ceràmica. Amb passió, tenacitat i il·lusió, l'Antònia ha aconseguit combinar de manera equilibrada la recerca en les nostres tradicions populars i la investigació en materials, formes i colors, per tal d'oferir-nos una obra ceràmica única; una obra que, en el seu conjunt, és la integració original i estètica de les transformacions personals i professionals esdevingudes a l'autora al llarg de molts anys de treball continuat.