Èxit d'assistents en la Nit dels Museus 2017

22.05.2017

Durant la Nit dels Museus es varen acostar al Terracotta Museu més de 200 persones per gaudir d'alguna de les diferents activitats programades. La celebració de la Nit dels Museus, que enguany es va celebrar el dissabte 20 de maig, és una iniciativa del Consell d'Europa, durant la qual els museus obren les portes més enllà del seu horari habitual i fins a la mitjanit.

La jornada de portes obertes del dissabte 20 de maig fou entre les set de la tarda i les dotze de la nit. Durant aquest temps varen gaudir de l'exposició permanent i de les exposicions temporals al voltant de 150 persones.

A més de les portes obertes també es varen organitzar diverses activitats per arribar al màxim d'usuaris possibles. En primer lloc l'artista i ceramista bisbalenca Antònia Roig va oferir una visita guiada a l'exposició que el Terracotta Museu va dedicar a la seva trajectòria professional. La mostra, titulada “Rogenca, argila i foc”, inicialment estava programada entre el 4 de febrer i el 7 de maig, però finalment es va prorrogar fins al 21 de maig a causa del seu èxit de crítica i públic. En aquesta última acció, unes 70 persones varen seguir la ceramista en una visita guiada multitudinària on es varen veure algunes de les seves peces més destacades i es varen descobrir anècdotes de la seva carrera. Una bona manera de cloure aquesta mostra.

El conservador del Museu, Xavier Rocas, va aportar la mirada més academicista de la nit amb una conferència on va parlar de les marques de fàbrica a les rajoles fines de paviments bisbalencs. Més de 40 persones varen participar d'aquesta xerrada-col·loqui en què la Bisbal d'Empordà i una de les indústries més importants de la seva història en varen ser els autèntics protagonistes.

Finalment, l'Associació de Ceramistes La Bisbal va organitzar un dels seus espectaculars muntatges al claustre d'entrada del Terracotta Museu: el "Forn Translúcid". El divendres al matí s'inicià la construcció d'aquest forn elaborat amb ampolles de vidre i argila; durant la nit del dissabte fou encès. Més de 90 persones varen gaudir del gran espectacle de poder veure els colors del foc a través del vidre de les ampolles, en una cuita que va arribar als 900?°C. Els colors del forn varen estar acompanyats de la música en directe del duet de versions FRONTERACUSTICA. Tot un espectacle que va durar fins ben entrada la mitjanit.