Parant taula

Exposició col·lectiva de vaixelles 2022

Del ds. 19.03.22 al dt. 30.08.22
Inauguració: dissabte 19 de març a les 18:30h

Prorrogada fins al 18 de setembre!

L’edició 2022 del “Parant taula” arriba farcida de novetats, s’han cercat nous col·laboradors i s’han fet passos endavant per tal d’esdevenir l’autèntic espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia. Així doncs, enguany, al Terracotta Museu s’han reunit dues de les tradicions més emblemàtiques d’aquest país petit: un ofici tradicional i emblemàtic com el del ceramista, representat per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i la marca Ceràmica de la Bisbal, i una gastronomia nostrada i de qualitat realitzada amb els excel·lents productes del territori, promoguda per la Cuina de l’Empordanet i la Federació de Comerç de la Bisbal.

Una mica d’història

El 2014, dins la mostra de ceràmica i gastronomia de la Bisbal, “Tastaolletes”, es va organitzar com a activitat paral·lela una exposició col·lectiva de vaixelles de la marca “Ceràmica de la Bisbal” al Castell Palau. Una iniciativa de difusió i de promoció de la ceràmica local que va ser possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament i l’Associació de Ceramistes de la ciutat, i que s’ha anat mantenint i potenciant al llarg de les seves edicions.

Cartell del Parant taula 2022

Com un dels agents de promoció de la ceràmica local, i dels millors aparador per a difondre-la i contribuir, d'aquesta manera, al desenvolupament social, cultural i econòmic de la comunitat, a l’any 2018 el Terracotta Museu se sumava a aquesta iniciativa i acollia l’exposició de vaixelles a les seves instal·lacions, la qual va passar a denominar-se “Parant taula”.

L’èxit d’aquest canvi d’ubicació i de nomenclatura va propiciar que l’any 2019 “Parant taula” seguís creixent, proposant novetats destacades, cercant nous col·laboradors, i fent passos endavant per tal d’esdevenir l’autèntic espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia. La voluntat era reivindicar el treball dels artesans ceramistes de la Bisbal i la seva gran qualitat, així com donar a conèixer les possibilitats de la ceràmica feta a casa nostra tant al públic en general com també als professionals del món de l’hostaleria.

Un objectiu que, amb l’ajut del col·lectiu gastronòmic “Cuina de l’Empordanet”, s’acomplí amb escreix, tot demostrant que la fusió de l’artesania amb la restauració reforça la seva visibilització i posicionament, i permet combinar qualitats per a créixer junts en exclusivitat i valor afegit.

I enguany el “Parant taula” continua amb aquest maridatge, afegint nous participants en el projecte com el grup de professionals de la cuina i de la restauració aplegats en la Federació de Comerç de la Bisbal els quals, juntament amb la Cuina de l’Empordanet, potenciaran encara més aquesta combinació perfecta entre l’artesania ceràmica i la gastronomia, que enalteix mútuament ambdós sectors i aprofita les seves sinergies.

Una nova edició en la qual, clarament, s’aposta per la qualitat, la innovació i la creativitat, i es fomenten experiències amb nous suports i nous materials que imprimeixen caràcter i exclusivitat: vaixelles úniques amb dissenys especials que sumen distinció a l’experiència sensorial de menjar i que mostren, de manera evident, el bon estat de salut en què es troba la ceràmica bisbalenca gràcies a la innovació i a la recerca constant dels seus artesans.

III Llibre d'exposicions

Dissabte