Dia i Nit dels Museus 2019

De 10 a 14 h i de 17 a 24 h
Portes obertes

12 h
Visita guiada a la Terrisseria Salamó i a l’exposició temporal “Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca”

21 h
Punxada de vinils d’Espardenya Crew i arrossada popular

22 h
Rakú Jam Session

Concert de Fetus

Fi de festa amb Espardenya Crew Dj’s.

De 10 a 14 h i de 17 a 24 h
Portes obertes
Jornada de portes obertes en motiu del Dia Internacional del Museus, per descobrir l’exposició permanent i les diferents exposicions temporals del Terracotta Museu.

12 h
Punt de trobada: Plaça del Castell, davant de l'Ajuntament
“Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca” és una exposició temporal sobre la Terrisseria Salamó, un dels obradors més antics i emblemàtics de la Bisbal. Durant gairebé 250 anys les diferents generacions d’aquesta nissaga de terrissers es varen especialitzar en la terrissa acolorida amb en els típics colors de la ceràmica tradicional de la Bisbal. En aquesta visita veurem l’obrador familiar tal i com es conserva en l’actualitat, i tot seguit anirem fins al museu a veure l’exposició temporal, on s’explicaran les tècniques artístiques tradicionals per decorar la ceràmica de la Bisbal, i que la Terrisseria Salamó emprava d’habitud: el bany, la llanterna, la trepa, l’esquitx, i el jaspi.

21 h
Punxada de vinils d’Espardenya Crew i arrossada popular
Les activitats de la Nit dels Museu començaran a les 21h, hora en la que els Espàrdenya Crew començaran a punxar els seus vinils de ritmes jamaicans. Els assistents tindran l’oportunitat de sopar en el pati del museu amb una arrossada popular organitzada pel col·lectiu bisbalenc Indivendres.

22 h
Rakú Jam Session
A les 22h arriba el torn de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal amb l’espectacular muntatge Rakú Jam Session, una intervenció que combina el foc, la ceràmica, l’art i la música. Els assistents pintaran una peça de ceràmica que serà cuita al moment amb la tècnica del rakú. La proposta es complementarà amb la música en directe dels bisbalencs Fetus.

Concert de Fetus
Presentació del nou disc Terra Cuita
Fetus, la banda de punk rock de garatge liderada pel bisbalenc Adrià Cortadellas (Sanjays) i amb la implicació de Lluís Català i Jordi Anticó (13th Magic Skull o Educators) presentarà el seu segon disc, Terra Cuita (Bankrobber, 2019). Desprès de l’èxit assolit amb L’Epicentre del Fangar (Bankrobber, 2017), el Terracotta Museu serà l’escenari ideal per presentar, en terres empordaneses,  els nous temes de la banda.

Fi de festa amb Espardenya Crew Dj’s.

Totes les propostes, menys l’arrossada, són gratuïtes.

Dissabte

Finalitzat