De càntirs, olles i plats

Activitat escolar

En aquesta visita al Terracotta Museu, els alumnes descobriran a través del joc els diferents envasos i atuells de ceràmica de la Bisbal, els seus usos i les seves característiques.

En aquesta activitat us volem mostrar la gran varietat d'atuells que s'han produït a la Bisbal. Amb una visita dinàmica a l'àmbit de la terrissa descobrirem quines són les característiques de la terrissa bisbalenca i quin era el seu procés de d'elaboració. A través del joc els alumnes entendran i deduiran el perquè de les formes i característiques de cada peça mentre s'adonen de la importància que la ceràmica tenia en el passat.

Objectius:
- Entendre la importància que la ceràmica va tenir en el passat.
- Reflexionar al voltant de la varietat de peces de ceràmica.
- Entendre la necessitat de valorar i conservar el patrimoni.
- Treballar metodologies de deducció i reflexió.
- Fomentar el treball en equip i el consens.

Nivell educatiu: Primària
Durada: 60 minuts (aproximadament)
Preu: 3 €
Observacions: màxim 25 alumnes per grup
Inscripcions:
972 642 067 (de dilluns a divendres de 9:30 a 15h); o a terracottamuseu@labisbal.cat
És imprescindible fer reserva prèvia amb antelació i esperar la confirmació.

Observacions pràctiques per als grups:
- El Museu disposa d’aparcament propi, amb un ampli espai per autocars.
- L’espai exterior del museu és la zona de recepció i distribució dels grups.
- L’espai exterior es pot utilitzar com a zona d’esbarjo i esmorzar.
- El Museu garanteix l’accés als visitants amb mobilitat reduïda en el recinte del Museu.